idaornefors

Alla inlägg under april 2016

Av Ida Örnefors - 28 april 2016 20:12

Nu är vi påväg hem från Filipstad. Jag har fått ridit en fantastisk hopp-ponny Corinne! Det kändes underbart att flyga över 80-85 cm hinder hur lätt som helst! Jag har aldrig känt mig så trygg att hoppa och ändå är det bara första gången jag rider henne och dessutom i skitväder!

Jag hade inga bilder från när jag red pga vädret, så ni får en bild på hur det ser ut på vägarna nu!

Av Ida Örnefors - 27 april 2016 21:45

Idag har jag ridit både Åke och Tore. Med Åke red jag på våran bana över lite bommar. Jag försökte jobba honom kort i formen både när jag red lätt och satt ner över bommarna. Jag avslutade allt med skritt ut i skogen med lite bad.

Senare på kvällen red jag Tore! Jag tränade övergångar och halter från skritt till trav och ökningar i traven. Även träna på att höja min hand då jag gärna vill ha ett stöd mot låret. Allt kändes som det skulle och jag är riktigt nöjd!!!

Av Ida Örnefors - 19 april 2016 20:33

Idag har vi varit på kliniken med Tore pga känningar på böjprovet när Maria var och kollade honom.
Han var riktigt lugn när vi lastade, åkte och lastade ur! Likaså när han fick stå i en box och vänta. Sen när det var dags så gick allt superbra! Han såg jätte fin ut och vi fick åka hem mycket tidigare än vad vi hade väntat!
Så nu är det bara att köra igång med träningen igen! <3<3<3

Av Ida Örnefors - 16 april 2016 21:58

Idag har jag tävlat med Åke och Suprice! Jag startade Åke först och han kändes seg men ändå ganska stadig i formen! På banan blev han rädd för domarkuren och stod bara still utan att gå åt något håll, men tillslut fick jag fram honom! Jag fick andvända väldigt hårda hjälper och då fick jag nerdrag... Annars är jag jätte nöjd över honom! Och att domaren skrev att med lite mer bjudning kunde det bli jätte bra!
Det blev 51%...

Suprice var riktigt pigg på framridningen och ville bara springa! Hon är inte så van med att ridas på ridbana så därför var hon riktigt på hugget! På banan brydde hon sig inte ett dugg om domar kuren utan det som förstörde var i skritten...då hon nästan trippade fram! Sen i galoppen blev hon rädd för motor ljud från en väg utanför ridhuset. Men jag är ändå så nöjd över henne och jag ser bara det här som rutin och träning! Resultatet blev 51% på henne också...

[Bild]

Av Ida Örnefors - 15 april 2016 21:56

Hästarna är inne och snart ska jag sova! Hela dagen började med att jag va i skolan och sen när jag åkte hem hann jag bara äta lite sen skulle jag åka till Runsås! Jag red Suprice inför tävlingen imorrn och hon kändes framåt och fin! Det enda jag behöver tänka på är ar försöka ha lite högre händer så att det inte ser ut som att jag hänger i hennes mun.
Sen tvättade vi svans och ben.

När jag kom hem puttsade jag alla grejer och åt tacos och tvättade Åke också inför tävlingen!

Imorrn ska jag som ni förstår åka och tävla dressyr med Åke och Suprice i Karlskoga! Jag ska bara starta L:C1 med båda dels för att Suprice är fyra och får bara starta en start och dels för att jag känner att det räcker med en klass för Åke...

Av Ida Örnefors - 11 april 2016 20:17

I tre dagar har jag varit ledig! Fredag-lördag sov jag hos pappa och på lördagen åkte jag hem till mamma. Min moster sov över lördag-söndag. På lördagen red jag först ut på Åke och klättrade! Vi red ungefär 5 km. Innan vi vände och gick hem fick jag galoppera upp för en riktigt brant backe och Åke tyckte det var gör jobbigt!

Sen red jag Tore på banan och han kändes mer fram och lätt i alla gångarterna! Vi tränade galoppfattningar från skritt och övergångar från galopp till skritt! Vi avslutade dagen med att göra stallet och äta grillat!

På söndagen gick vi upp, släppte ut hästarna, åt gemensam frukost och sen fick jag rida Åke på stora banan! Först kändes han bara pigg och studsig men det var mest jag som inte koncentrerade mig och Åke trodde att vi skulle busa! Men sen fick vi ordning på det och red igenom LättC1 två gånger. Första gången kändes han gör fin men andra blev han lite för låg... Men jag är ändå skit nöjd över honom! Jag red även ut på Tore! Vi gick 4 km, han kändes lite spänd men han var nöjd efteråt!

Idag hade vi PKU dag, alltså var vi lediga! Jag tog "sov morgon" och åt frukost och gick ut och gjorde stallet! Sen kom mormor och morfar och efter det kom Emma! Först åt vi mat och sen red/gick vi ut på tur! Det var väldigt dåliga vägar så jag kunde inte trava eller galoppera så mycket... Så jag badade lite i en liten dam med han!

Sen körde jag och Emma ett riktigt puts race och puttsade all utrustning i detalj!
Sen fick soya göra samma sak! Den här gången gick vi bara med träns och hon skötte sig jätte bra!!!

Sen kom equiterpeuten ut och gjorde den årliga kollen och vi fick beröm för att han var lungnare och finare i kroppen än förra gången men tyvärr reagerade Tore på böjprov så vi ska åka in till veterinär kliniken och kolla upp det...!

Av Ida Örnefors - 6 april 2016 20:49

Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag....det beror på att jag inte har haft lust och ork! Men jag tänkte iallafall skriva om vad jag har gjort efter skolan!
Först åt jag som vanligt och sen gick jag ut och gjorde stallet! Efter det tog jag in soya, borstade henne och försökte sätta på tränset! Men hon kronglade och drog iväg ut på stallgången! Men tillslut med lite muta på godis så fick jag på henne det! Jag satte grimman över tränset.
Det fick bli klättring uppe på berget och hon skötte sig super! Efteråt var hon riktigt flåsig men det är just vad jag är ute efter!

Sen red jag ut på Åke! Jag jobbade honom lite i form och så fick han springa på en gräsväg på ett öppet fält fram o tillbaks!

Sist men inte minst så red jag Tore! Han skötte sig jätte bra i traven och skritten men i galoppen verkar det som om något stör honom, för han piskar med svansen när man lägger på skänkeln...!
Förövrigt känns det jätte bra!<3<3<3

Presentation


Jag är en hästtokig tjej som siktar mot toppen specielt i dressyr! Jg bor mitt ute i landet där jag har mitt egna stall med 3 hästar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad är eran favorit hästfärg?
 svart
 brun
 fux
 skimmel
 gråskimmel
 rödskimmel
 skäck
 palomino
 isabell
 stickelhårig
 musblack
 black
 tigrerad (prickig)
 svettfux
 mörkbrun
 brunblack
 vitblack
 gulbrun

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards