idaornefors

Alla inlägg under mars 2016

Av Ida Örnefors - 26 mars 2016 16:39

Nu sitter jag på tåget på väg till Göteborg och är riktigt nöjd och stolt över Tore som skötte sig skitbra idag! Vi red mest på volten och tränade på att ställa inåt. Vi minskade även volten i både trav och galopp och tränade på övergångar från galopp till skritt! Han skötte sig jätte bra, det var bara jag som behöver vara lite tydligare ibland!

Annars så har jag gjort stallet och ätit påskmiddag!
Ikväll när vi har kommit fram så ska vi äta påskmiddag igen med min moster och hennes man! Och imorrn ska vi kolla på GHS hela dan och gå på mässan!

Av Ida Örnefors - 24 mars 2016 21:23

Prisen har inte skött sig så bra som idag på länge! Han var 99,99% uppmärksam på mig och var inte rädd för någonting!
Efter att ha galopperat lite var han mycket piggare i traven. Vi fick till en jätte bra fattning på rakt spår och fortsatte att träna på det! Sen red vi igenom LC programmet och han var riktigt pigg och travade på väldigt fint! I galoppen fattade han fel några gånger men vi avslutade med en riktigt bra fattning! Dock gick det lite för snabbt i slutet när jag skulle trava av då det kändes som att det gick snabbare och snabbare! Men jag är förövningar väldigt börja över honom! Jag börjar känna igen "min" Tore igen!<3<3<3

Av Ida Örnefors - 24 mars 2016 16:30

Jag tänkte bara ställe en fråga! Som ni kaske har sett så är det väldigt populärt med story times på youtube, då man berättar om en märkligt, roligt eller ledsam händelse i sitt live. Jag tänkte fråga om ni vill att jag också ska göra en sån fast skriftligt här på bloggen! Jag har bara en riktig händele som är intressant. Men självklart om ni vill kan jag skriva om de "ointresanta" också! 

  

Av Ida Örnefors - 23 mars 2016 20:52

Äntligen är vi tillbaka på samma spår igen, jag och Tore!
Idag kändes han riktigt lydig och taggad! Han lyssnade på mina hjälper i övergångar, galoppfattningar och längningar! Galoppen var lite stel men galoppen var ändå desamma som förut! När vi travade av hade han bra och låg form och travade på riktigt bra!!
Det är väldigt skönt att vi äntligen har kommit tillbaks på gamla spår och att vi snart kan börja träna för Susanne igen! Sen börjar ju tävlingssäsongen snart också!
Min prins!<3<3<3

Innan jag red fotade jag även hästarna! Här är några av bilderna!

Av Ida Örnefors - 21 mars 2016 20:32

Idag har jag ridit Åke och det gick jätte bra! Han var riktigt busig och bestämde sig för att göra byten i galoppen! Efter det åkte jag till altfiolen! När jag kom hem var det Tores tur! Vi tränade frihetsdressyr och han kändes väldigt mammig! Han tvekade aldrig och lyssnade på mig väldigt uppmärksamt! Om jag bara kan föra över mitt ledarskap från marken till ridningen så kommer det nog bli jätte bra! <3<3<3

Av Ida Örnefors - 20 mars 2016 12:02

Igår var det min och Suprice aldra första regionala start! Vi har inte en tävlat en lokal innan!
Hon var lugn när vi skulle rida fram och vi fick rida in på banan så att hästarna fick bekanta sig med ridhuset! Sen inne på banan så kändes hon väldigt avslappnad! Jag red "allmänt intryck för 4-åriga hästar" så det var en inne på banan samtidigt!
I traven så längde hon ut halsen väldigt bra men i längningarna hände det inte så mycket!
I galoppen så kändes hon fin och uppmärksam i högervarvet men i vänstervarvet vill hon helst fatta fel så hela den delen blev fel!!!
Resultatet blev 61,4%
Det är såklart inte så lätt att visa upp en fyraårig c-ponny när man är kort och bara är 11 år! Men när jag fått längre ben så blir det säkert lättare att komma åt henne!!!
Tack bästa Susanne och Emelie för att ni hjälpte mig med och gav mig bra tips!!!<3<3

Av Ida Örnefors - 17 mars 2016 20:42

Första gången idag som en häst fick stå i vår ny renoverade transport! Vi åkte till Örebro gör att mäta Tore. Han blev slutmätt till 1,29cm och han skötte sig jätte bra. Det var lite oroligt i början men sen lugnande han ner sig! Han skötte sig bra på dit vägen i transporten men på vägen hem så tyckte han det var läskigt när det var mörkt ! Han blev till o med svettig! Men jag är iallafall jätte blad att han blev b-ponny så jag slipper tävla mot 20-åringar!

Av Ida Örnefors - 16 mars 2016 19:52

Idag var det inte jag som skadade mig utan mamma!
Jag red Tore och Emma red Åke på stora banan! Vi red på en volt hela tiden för att det var kramsnö på halva banan. Tore testade mig i galoppfattningarna och gjorde nästan piruetter. Jag hängde med på alla grejer och då vann jag kampen!
Däremot så fick mamma grus i ögonen när han sparkade bakut:( Men, men man kanske behöver andvända skyddsglasögon när man är i närheten av Tore!;)
Men jag är iallafall både nöjd och glad!!!<3<3
Min kung!<3

Presentation


Jag är en hästtokig tjej som siktar mot toppen specielt i dressyr! Jg bor mitt ute i landet där jag har mitt egna stall med 3 hästar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad är eran favorit hästfärg?
 svart
 brun
 fux
 skimmel
 gråskimmel
 rödskimmel
 skäck
 palomino
 isabell
 stickelhårig
 musblack
 black
 tigrerad (prickig)
 svettfux
 mörkbrun
 brunblack
 vitblack
 gulbrun

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards