idaornefors

Alla inlägg under januari 2016

Av Ida Örnefors - 23 januari 2016 22:38

Idag har jag ridit tre fina hästar! Jag började dagen med att släppa ut hästarna hemma, sen gick jag in och åt frukost! Efter att jag hade varit inne i ungefär en timme så gick jag ut igen och gjorde stallet och tog in Tore och gjorde iordning honom inför ridpass! Det gick bra att rida och jag red bara lite med lina i början sen fick jag rida själv. Tore kändes väldigt fin och pigg! Det verkade som att han tyckte det var kul att få springa runt hela spåret och jobba! Han blev väldigt svettig och skummig mellan bakbena och det är ju bra!!!! Sen åt jag lunch och sen skjutsade mamma mig till Alkvettern!

När vi kom fram så red jag först Surprice och det gick rätt så bra. Hon kändes fin och så i skritten och traven. Hon var väldigt pigg, så i högergaloppen så ville hon bara dra iväg i fel galopp. tillslut fick jag fram henne i rätt galopp och efter det travade jag av och skrittade av henne!

Jag fick även rida Majken som var pigg och framåt som vanligt, men jag tyckte ändå att hon på något sätt var lugnare och lättare att få ner i form än dom andra gångerna jag ridit henne!!!
Jag är nöjd över dagen hittills! Och jag är såklart nöjd över ponnyerna!!!!

Av Ida Örnefors - 22 januari 2016 22:19

Idag följde Emelie med mig hem! Vi gjorde stallet sen red vi på Åke!! Han var jätte pigg men på ett positivt sätt!!! När jag hade ridit en stund och Tore har fått sprungit av sig så fick Emelie rida lite! Det gick bra och jag passade på att vara lite ridlärare!!! När hon hade ridit klart så skulle hon åka hem!
Jag red Tore efter Emelie åkt hem och han händes också väldigt pigg men på ett positivt sätt! Han lyssnade på mig bra även fast det var jobbigt att springa i snön! Jag travade av själv och det gick bra!!! Däremot blev Tore rädd när jag med flit skrapade lite med spöt mot staketet, så han hoppade till! Jag vet inte vad som riktigt blev men jag blev liksom rädd och han sprang iväg! När jag skulle hoppa av kände jag mig nästan lite korkad och dum även fast jag inte hade trillat av!Jag fick nästan lite dåligt samvete för att jag inte bara försökte vara lugn istället för så rädd! Jag försöker glömma det som hände och istället ta nya tag imorrn då jag också ska rida Tore igen!!! Uppdatering kommer om ridpasset imorrn, imorgon!!!!<3<3<3

Av Ida Örnefors - 13 januari 2016 21:19

Idag red jag Tore fast det var -15 grader! Det gick jätte bra! Han lyssnade jätte bra på mina hjälper och han fick jobba mycket och blev väldigt trött! Han kändes väldigt bra i ökningarna och i galoppen! Jag red inte utan lina för att han kändes lite spänd och tittig...men det gjorde inte så mycket eftersom han var så fin och ändå lite avslappnad med linan! Han kändes verkligen suverän idag, min lilla prins!!!!<3<3<3

Av Ida Örnefors - 10 januari 2016 21:14

Idag var Towa hemma hos mig! Vi gjorde stallet först, sen tränade vi lite frihetsdressyr med Soya! Hon var duktig, alltså Soya! Sen åt vi mat och sisst red vi Åke och Tore! Towa red barbacka på Åke och jag red med sadel på Tore! Först red vi ut och sen red vi på stora ridbanan! Det gick jätte bra och Tore fick ta i mycket och så! Och dessutom travade jag av honom själv!!! Och han var hur lugn som helst!!!!
Jag ser fram emot att få börja rida igång honom igen! Jag är verkligen jätte nöjd med honom!!!<3<3<3

Av Ida Örnefors - 6 januari 2016 15:17

Idag har jag ridit ut på Tore barbacka! Eller ja, han hade täcke på sig. Det var -20 grader! Han tyckte nog det var ganska mysigt! Men på hemvägen så var han väldigt och bara ville springa! Man såg på hans ögon att han var väldigt pigg! Men, men det var iallafall väldigt mysigt trotts att jag frös om örontopparna!
Nu ska ja åka till mina kusiner!!!
Ha det bra!!!!!!

Av Ida Örnefors - 5 januari 2016 21:23

Idag tränade jag lite frihets dressyr med Tore! Han skötte sig jätte bra! Han lyssnade när jag tog upp händerna som betyder stanna, och jag kunde gå runt och han bara stod kvar! Sen när jag skulle kalla på honom så visste han inte riktigt vad jag menade, men när jag satt mig på huk så kom han! Tillslut då tröttnade han lite så han ville inte backa, men då sa jag till honom och då lyssnade han! Jag är väldigt nöjd! Vi har fått ett riktigt bra band så att när jag är i stallet så vill han inte ens äta hö utan han har bara koll på mig!
Min lilla mamma gris, älskar honom verkligen!!!!!!<3<3<3<3

Av Ida Örnefors - 4 januari 2016 21:43

Idag kom veterinären ut och vaccinerade alla tre ponnysarna, och det gick bra! Sen så skulle vi kolla tänderna på Soya eftersom hon hade haft svårt att äta en gång! När vi hade gett henne lungnade så blev hon inte trött så då fick vi ge henne en dos till, men då blev hon inte heller trött så vi fick ta ennu en till och efter en stund så blev hon väldigt trött!
Det visade sig att en ny tand hade tryckt på en mjölktand som inte ville lossa så hon (veterinären) ryckte ut den! Man kan ju förstå att det var svårt att äta när det hade samlats en massa mat mellan den gamla tanden och den nya tanden. Soya var så trött så att hon till och med lipade efteråt! Jag är stolt över min lilla prinsessa, det var ju ändå hennes första gång någon kollade tänderna på henne'

Av Ida Örnefors - 1 januari 2016 23:28

Förlåt för att jag är sen med det här inlägget...men idag iallafall så har jag åkt till pappa! Innan det så longerade mamma tore och sen pussade jag ordentligt på tore och han var ovanligt mammig!
När jag kom hem till pappa så åt vi mat. Vi åt lövbiff med potatis kroketter och persiljesmör! Det var supergott! Sen så tittade vi på "mammas pojkar" och snart ska jag spela lite fiol för pappa!
Goodnatt på er!!!

Presentation


Jag är en hästtokig tjej som siktar mot toppen specielt i dressyr! Jg bor mitt ute i landet där jag har mitt egna stall med 3 hästar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad är eran favorit hästfärg?
 svart
 brun
 fux
 skimmel
 gråskimmel
 rödskimmel
 skäck
 palomino
 isabell
 stickelhårig
 musblack
 black
 tigrerad (prickig)
 svettfux
 mörkbrun
 brunblack
 vitblack
 gulbrun

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards