idaornefors

Alla inlägg under december 2015

Av Ida Örnefors - 31 december 2015 21:22

2015 kunde inte ha avslutats bättre! Jag red Tore som har vilat i en månad! Först var det meningen att jag och Emma skulle rida ut men när vi hade kommit hem så frågade mamma om vi ville rida på ridbanan, och det ville vi!
Jag red med lina och det gick jätte bra! Det kändes inte ens som att han hade vilat för han var väldigt lugn och lyssnade på mig! Han gjorde också några fina galoppfattningar! Det ända som var annorlunda var att han var lite stelare i formen annars så var gångarterna lika som förut! Vi red inte så länge på banan eftersom vi hade ridit ut först, men jag fick skritta av själv och det kändes otroligt bra att få rida själv! Och han kändes trygg!

Nu har jag ätit min sista måltid 2015 och den var god+att den var tre rätters också! Kan inte fatta att det bara är några timmar kvar till 2016! Längtar sjukt mycket!
Gott nytt år alla hästtokiga och ohästtokiga vänner!<3<3

Av Ida Örnefors - 29 december 2015 22:02

Från lör-tis så har jag sovit över och ridit på stall Runsås i Emelies stuga! Det har varit både lärorikt och jobbigt! Vi har haft väldigt kul iallafall!

På lördagen så red jag bara Suprice för det var så kallt så jag inte orkade något mer...
Iaf det gick skapligt bra. Jag var nog lite osäker och försökte mest o hitta knapparna!

På söndagen så hängde jag och Hanna upp Emelies rosetter först och sedan så red jag Suprice igen och då kändes det bättre än dagen innan! Däremot så blev hon irriterad på spöet för det fladdrade väldigt och då sparkade hon bakut så jag fick byta spö!

Senare så red jag Majken och hon var pigg som vanligt men det gick ändå bra! Hon testade mig bara lite i galoppen genom att inte fatta den.

På måndagen så red jag Suprice på morgonen! Hon var ganska pigg men jag tyckte ändå det gick bra! Hon sparkade till och med bakut i farten!

Sen fotade jag och Hanna, Emelie och Rivera på åkern! Riviera tyckte det var roligt och stack några gånger och gjorde en jätte spark bakut!

Jag red även Majken, då var hon väldigt pigg och hon rusade iväg mot Hanna och Micke som red samtidigt som mig!

På kvällen kom Ella hit och vi spelade en massa kort!

På Tisdagen (idag) så hoppade jag först Riverton! Jag var lite osäker och han stanade så jag nästan åkte av men med lite tips från Rosie så fick jag in ett bra flyt och byggde upp självförtroendet lite!

Sen hoppade jag Majken och hon var väldigt het! Eftersom jag bara behövde styra och så hoppade hon så tyckte jag att det var väldigt kul och jag började bygga upp mitt självförtroende mer!

Sist men inte minst så red jag Suprice och mamma var med och tittade på. Hon var otroligt fin idag emot de andra dagarna och kronglade ingenting alls så jag är verkligen jätte nöjd med henne och med de här dagarna och jag är jätte tacksam över att jag har fått mat och har fått ridit ponnyer!

Trots allt det roliga så är det lite skönt att komma hem och få träffa mina ponnysar och få sova i sin egen säng!
Tack Emelie och Rosie för allt!<3<3<3 Vi Syns redan nästa vecka då jag ska vara med och träna för Susanne med Suprice!

Av Ida Örnefors - 13 december 2015 20:24

Min fina Åke! Älskar honom sååååå mycket asså! I LD så vägrade vi ut oss och vi gjorde omstart. På omstarten så fick vi 8 fel då han vägrade två gånger men vi blev iallafall inte uteslutna! Och i LC så fick jag startsignal typ när jag nästan var vid mållinjen och då hade jag inte fått upp någon bra galopp så jag la en volt! Sen tappade jag stigbygeln vid hinder nr 2 så jag gjorde en volt! Och sen vägrade han så jag blev utesluten! Trots allt så är jag ändå nöjd och han var väldigt trött innan jag red eftersom han hade åkt transport i nästan 2 timmar! Fotograf: Gunilla Hägg!

Idag efter tävlingen så red jag barbacka i Ridhuset! Han var ovanligt fin och pigg då! Då fotade också Gunilla!<3<3

Av Ida Örnefors - 11 december 2015 20:59

Fy vad jag länkar! Imorrn ska jag äntligen tävla igen! Tävligen hålls på Åmåls Ridklubb och jag ska tävla LD och LC! Mamma kommer vara överdomare också! Jag har tränat fem dar i rad men Åke fick vila idag! Han känns fin! Jag har packat klart! Min granne Emma hjälpte mig att göra iordning Åke! Och det är jag väldigt tacksam för! Jag knoppade för första gången inför tävling och jag måste säga att jag gjorde det bättre än förväntat! Nu taggar jag till två dagar i Åmål!!!<3<3<3

Av Ida Örnefors - 1 december 2015 20:56

Förlåt för att jag inte har skrivi på ett tag men jag tänkte ändå skriva om helgen! På fredagen så red jag första Åke lite på den lilla banan. Sen åkte vi på hockey och det var kul! Vi kom hem ungefär 22.00 och först tänkte vi longera Tore men vi tyckte att det var lite för sent! På lördagen så red jag Tore och det kändes otroligt bra så i slutet så travade jag av själv och det gick bra! Sen så åkte jag och spelade på en konsär med Altfiolen! På lördagen så red jag Tore på morgonen. Då kändes det också väldigt bra och han var verkligen uppmärksam på mig! Men det blåste ganska mycket så jag red inte utan lina. Men jag var lika nöjd ändå! Sen så hoppade jag lite småhinder med Åke på kvällen och det gick också bra! Jag fick lite mer avståndsuppfattning vilket jag har haft lite svårt för!

Presentation


Jag är en hästtokig tjej som siktar mot toppen specielt i dressyr! Jg bor mitt ute i landet där jag har mitt egna stall med 3 hästar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad är eran favorit hästfärg?
 svart
 brun
 fux
 skimmel
 gråskimmel
 rödskimmel
 skäck
 palomino
 isabell
 stickelhårig
 musblack
 black
 tigrerad (prickig)
 svettfux
 mörkbrun
 brunblack
 vitblack
 gulbrun

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards