idaornefors

Alla inlägg under februari 2016

Av Ida Örnefors - 25 februari 2016 19:35

Ni kanske undrar varför jag inte har bloggat på ett tag! Det har nämligen vart så att jag inte har haft något att blogga om och att jag har varit sjuk hela dagen idag, imorse hade jag 39 grader feber och nu har jag 37,6 grader. Så jag är inte helt frisk än! Jag har inte kunnat rida eller tränat något med Tore den här veckan heller:(
Aja, jag ville bara att ni skulle veta hur det ligger till!

Av Ida Örnefors - 21 februari 2016 19:00

Idag har det varit en riktigt fullspäckad dag!
Allt började med att jag och Emelie vaknade! Vi fixade iordning oss till Pay&ride:en. Sen gick vi ut och lastade in Blizzie (Emelies ponny) och Troy (den hästen hennes granne skulle tävla) och åkte iväg till tävlingen!
Från 9 till 14 fick jag vara hästskötare till Emelie och hennes granne! Rosie kom med Suprice senare och då var det min tur!
På framridningen var hon först lite spänd men sen slappnade hon av mer! Innan jag skulle gå in på banan så var magkänslan bra!
Hon blev orolig och spänd! Hon tittade lite på staketet vilket inte är så konstigt eftersom hon aldrig har varit någon annan stans än hemma och på bete! Men ändå lyssnade hon på mig och gjorde som hon skulle! Jag är riktigt nöjd över henne och jag tror att hon kommer bli en bra tävlings ponny, bara hon får mer tävlingsrutin! Jag hade verkligen inte några stora krav på henne och den här tävlingen, utan den var bara till för att hon skulle få komma ut och på ett annat ställe innan de lokala tävlingarna drar igång!
Jag fick 60,04% i unghästbedömning!!

Efter tävlingen åkte vi på innebandy, men vi stannade bara där i två perioder för att Håkan fick ont i ryggen och dom vi hejade på spelade dåligt! Nu har vi varit på burgerking och vi är påväg till välsviken! När vi kommer hem ska jag och mamma göra höet och vattnet och natta hästarna!
Och imorrn ska vi till alkvettern på årsmöte!
Godnatt!<3<3<3

Av Ida Örnefors - 21 februari 2016 18:57

Idag har det varit en riktigt fullspäckad dag!
Allt började med att jag och Emelie vaknade! Vi fixade iordning oss till Pay&ride:en. Sen gick vi ut och lastade in Blizzie (Emelies ponny) och Troy (den hästen hennes granne skulle tävla) och åkte iväg till tävlingen!
Från 9 till 14 fick jag vara hästskötare till Emelie och hennes granne! Rosie kom med Suprice senare och då var det min tur!
På framridningen var hon först lite spänd men sen slappnade hon av mer! Innan jag skulle gå in på banan så var magkänslan bra!
Hon blev orolig och spänd! Hon tittade lite på staketet vilket inte är så konstigt eftersom hon aldrig har varit någon annan stans än hemma och på bete! Men ändå lyssnade hon på mig och gjorde som hon skulle! Jag är riktigt nöjd över henne och jag tror att hon kommer bli en bra tävlings ponny, bara hon får mer tävlingsrutin! Jag hade verkligen inte några stora krav på henne och den här tävlingen, utan den var bara till för att hon skulle få komma ut och på ett annat ställe innan de lokala tävlingarna drar igång!

[Bild]

[Bild]

Efter tävlingen åkte vi på innebandy, men vi stannade bara där i två perioder för att Håkan fick ont i ryggen och dom vi hejade på spelade dåligt! Nu har vi varit på burgerking och vi är påväg till välsviken! När vi kommer hem ska jag och mamma göra höet och vattnet och natta hästarna!
Och imorrn ska vi till alkvettern på årsmöte!
Godnatt!

Av Ida Örnefors - 20 februari 2016 20:43

Idag började jag dagen med att titta på min chromecast på TV:n. Sen gick jag upp och åt frukost med pappa och min låssas mamma!

Senare åkte jag till alkvettern och red Suprice! Det kändes bra i skritten och traven och halterna satt! Men hon hade lite svårt att fatta galoppen så jag tänkte mest på att få några bra fattningar i båda varven och sen var jag nöjd! Även fast hon var lite okoncentrerad så var jag ändå nöjd över henne! Imorrn tänker jag mest att jag vill få henne genom programmet och att hon ska vara uppmärksam på mig!
När jag hade ridit klart så gjorde jag iordning henne och sen gick jag och åt tacos och efterrätt hos Emelies grannar! Nu kollar vi på mello och sen ska vi nog gå och lägga oss!

Godnatt allihopa!!! Ha en bra fortsätt mellokväll!!! Kommer upp film och inlägg imorrn!!!<3<3<3

Av Ida Örnefors - 19 februari 2016 19:36

Det är likadant varje gång jag ska åka till pappa eller till Rusås!!! Sötnosar!!! Tore var iallafall trött!;)

Av Ida Örnefors - 19 februari 2016 14:33

Äntligen fredag! Nu är jag påväg hem från skolan! Den här skolveckan har varit lite annorlunda! Jag har varit sjuk varje dag men jag har ändå åkt till skolan! Idag så har jag mått bättre pga en huvudvärkstablett! Och den smakade jordgubbar!!! Vi har haft svenska, NO, matte och kreamatte!!! Det har gått bra!
Idag ska jag packa! Jag ska sova hos pappa inatt och imorrn ska jag åka till alkvettern och rida och göra iordning tills på söndag då jag ska tävla en Pay&ride med Suprice! Jag är jätte taggad!!!

Av Ida Örnefors - 18 februari 2016 21:40

Idag red jag lite med halsring på Åke! Jag hade tyglar fäst i en grimma och en halsring och jag red såklart barbacka!
Först tränade jag att lägga vikten åt ena hållet och trycka med den motsatta skänkeln, samtidigt störde jag åt det hållet som jag lutade mig mot! Han lärde sig ganska snabbt och sen kunde jag ha tyglarna lösa och bara styra med vikten och skänkeln. Jag lärde honom även halt och då bromsade jag med tygeln samtidigt som jag drog i halsringen! Och det lärde han sig också ganska snabbt!
I traven gick det inte lika lätt! Då sprang han lite hit och dit och jag bestämde att jag bara skulle träna på halter och övergångar. Det gick också väldigt bra!
Jag tyckte det var jätte kul och det märktes även att Åke tyckte att det var skönt att slippa sadeln och tränset! Det här är verkligen något jag kommer fortsätta med! Testa själv!!!!

Av Ida Örnefors - 16 februari 2016 13:06

Suck!
Nu är jag i skolan och sitter själv utanför klassrumsdörren! Jag har lock för öronen och har ont i huvudet! Alla andra är på idrott just nu men jag var tvungen att stå över...
Jag är inte ett dugg taggad på att sitta själv och jobba med "elevens val"! Men jag måste! Önska att jag fick kolla på när den andra gruppen spelade upp sina pjäser, men jag är såklart tvungen å sitta å stirra i ett meningslöst papper!!!

Presentation


Jag är en hästtokig tjej som siktar mot toppen specielt i dressyr! Jg bor mitt ute i landet där jag har mitt egna stall med 3 hästar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad är eran favorit hästfärg?
 svart
 brun
 fux
 skimmel
 gråskimmel
 rödskimmel
 skäck
 palomino
 isabell
 stickelhårig
 musblack
 black
 tigrerad (prickig)
 svettfux
 mörkbrun
 brunblack
 vitblack
 gulbrun

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards